Перейти до основного вмісту
1

У рамках вивчення курсу «Інноваційні технології у фізичній культурі» студентами факультету фізичної культури та здоров’я людини, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Фізична культура» (спеціальність 014.11 «Середня освіта (Фізична культура)»), пропонуємо рубрику,присвячену знайомству з модулями Нової української школи. 

Модулі Нової української школи (НУШ) розроблені для того, щоб зробити навчання більш практичним, цікавим і орієнтованим на розвиток життєвих навичок. Для майбутніх учителів фізичної культури знання та вміння застосовувати модулі НУШ є надзвичайно важливими, оскільки це забезпечує: актуальність та відповідність освітнім стандартам, адже НУШ створює новий освітній підхід, який враховує сучасні потреби учнів; розвиток ключових компетентностей, позаяк модулі НУШ спрямовані на формування життєво важливих навичок, таких як командна робота, критичне мислення, управління емоціями та лідерські якості, а учитель, який вміє впроваджувати ці компетентності на уроках фізкультури, допомагає дітям розвивати не лише фізичні здібності, а й соціальні та емоційні навички, що важливо для їхнього всебічного розвитку; мотивацію учнів, адже Інноваційні модулі роблять заняття фізичною культурою більш цікавими та захопливими; індивідуальний підхід до учнів, так як знання модулів НУШ дозволяє вчителям враховувати індивідуальні особливості кожного учня; підтримує здоровий спосіб життя; ефективну комунікацію та розвиток соціальних навичок; здатність до інновацій тощо.

 

Одним із таких модулів є «Біатлон» – це захопливий зимовий вид спорту, що поєднує лижні гонки та стрільбу, і стає все більш популярним у школах як цікавий елемент уроків фізичної культури. Впровадження елементів біатлону в шкільні заняття має кілька переваг: розвиває витривалість, координацію, увагу та зосередженість. Навіть без лиж та реальної стрільби, елементи біатлону можна адаптувати для занять на відкритому повітрі.

Сьогодні разом зі студентами спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)» ми навчалися створювати на уроках різні станції: біг на витривалість, метання м'ячів у ціль або інші вправи, що імітують стрільбу. Наприклад, після швидкого забігу школярі можуть спробувати влучити в мішень, кидаючи м’ячі або кульки, що імітує завдання біатлоністів – влучати в ціль після фізичного навантаження. 

Такі заняття допоможуть учням краще зрозуміти, які навички розвиває біатлон, а також дадуть можливість відчути дух змагання та командної роботи. Крім того, це чудова можливість для ознайомлення з новими видами спорту та для розвитку фізичної підготовки та стійкості. Такий нестандартний підхід на уроках фізкультури також сприяє мотивації учнів і підвищенню їхнього інтересу до занять.

Щоб зробити уроки ще цікавішими, вчитель може додати елементи командного змагання або особистого заліку, як у справжньому біатлоні. Це допоможе школярам вчитися працювати над собою, підтримувати один одного та зберігати концентрацію.

«Фрізбі (алтимат)» – це командна гра з літаючим диском, яка не передбачає фізичного контакту між гравцями. Мета гри – не лише доставити диск в очкову зону суперника, а й зробити так, щоб там його зловив гравець команди, яка атакує.

Ціль атакуючої команди – пасами провести диск до енд-зони суперника, де його мусить зловити один з гравців команди. Бігти з диском заборонено (зловив – зупинився). Ціль команди в обороні – збити або перехопити диск, щоб самій розпочати атаку. Особливість алтимату – його ідеологія, побудована на пошані до суперника.

Таким чином, знання та практичне вміння застосовувати модулі НУШ — це не просто вимога програми, а необхідна частина підготовки висококваліфікованих педагогів, які зможуть успішно працювати в умовах сучасної школи й сприяти гармонійному розвитку дітей.

Модулі НУШ не лише готують майбутніх учителів фізичної культури ЧНУ до роботи у сучасній школі, але й надають їм інструменти для розвитку дітей як фізично, так і емоційно та соціально, що є ключовим для формування гармонійної особистості.

Ми використовуємо власні та сторонні файли cookies та localStorage для аналізу веб-трафіку та поширення матеріалів. Налаштування конфіденційності